Zanim Stworzysz Logo
Dlaczego misja i wizja Twojej firmy są kluczowe?
Tworzenie logo dla swojej firmy to ważny krok w budowaniu marki i rozpoznawalności. Jednak, zanim zanurzysz się w procesie projektowania graficznego, istnieje etap, który często jest pomijany, a który może mieć ogromny wpływ na ostateczny rezultat – zdefiniowanie misji i wizji firmy. W tym artykule dowiesz się, dlaczego określenie misji i wizji jest nieodzowne przed tworzeniem logo oraz jakie kroki warto podjąć przed rozpoczęciem współpracy z grafikiem.
Na samym początku, kiedy Twój pomysł na biznes dopiero kiełkuje logo jeszcze nie jest usługą “pierwszej potrzeby”. Na wstępie zamiast inwestować w logo sugeruję wybrać czytelny font dla nazwy, którą wybierasz – i do dzieła – testuj swój pomysł oraz potrzeby rynku. Jeśli ten krok masz już za sobą to logo warto rozważyć.
Rola misji i wizji w kreowaniu tożsamości firmy
O określeniu misji i wizji więcej pisałam tutaj.
Określenie misji i wizji przed tworzeniem logo jest kluczowe z kilku powodów:
- Spójność i tożsamość: Misja i wizja pomagają w stworzeniu spójnej tożsamości firmy. Logo powinno odzwierciedlać wartości i cele, które reprezentuje Twoja firma, a jednocześnie przyciągać uwagę i przekazywać jej istotę.
- Lepiej skierowany design: Posiadając jasno określoną misję i wizję, łatwiej jest sformułować kierunek, w którym powinien podążać design logo. Możesz uniknąć niejasności i przypadkowych elementów, które nie wspierają przekazu Twojej firmy.
- Pozycjonowanie na rynku: Misja i wizja pomagają w zrozumieniu, jakim obszarem zajmuje się Twoja firma. Logo powinno wyróżniać Cię na tle konkurencji i przyciągać właściwą grupę docelową. Doskonale jeśli przekaz zawarty w logo będzie zrozumiały i ułatwi budowanie pozytywnych skojarzeń.
Kroki Przed Współpracą z Grafikiem:
Zanim pomyślisz o zleceniu wykonania projektu logo, warto wykonać kilka kluczowych kroków:
1. Definicja Misji i Wizji: Spędź czas na procesie określenia misji i wizji swojej firmy. Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze, czym chcesz się wyróżniać na rynku i jaki wpływ chciałbyś mieć na swoich Klientów.
2. Analiza Zielonego Obszaru: Zastanów się, w jakim kontekście będzie funkcjonować Twoje logo. Czy jest to przemysł technologiczny, edukacyjny czy kreatywny? To pomoże w określeniu stylu graficznego i kolorystyki.
3. Definicja Grupy Docelowej: Precyzyjnie zdefiniuj, dla kogo jest przeznaczone Twoje logo. Kim są Twoi Klienci, jakie są ich potrzeby i oczekiwania? Tak, logo projektujesz dla Klientów, nie tylko dla siebie.
4. Badanie Konkurencji: Przeanalizuj logo konkurencji. Co wyróżnia je na rynku? Jakie elementy są często używane w danej branży? To pomoże uniknąć konwencjonalnych rozwiązań i stworzyć coś oryginalnego.
5. Wybór Grafika: Kiedy masz już jasne wyobrażenie o misji, wizji i swojej firmie, możesz szukać grafika, który podziela Twoją wizję i jest w stanie ją przekształcić w kreatywne logo.
6. Brief dla Grafika: Przed rozpoczęciem pracy z grafikiem, przygotuj krótki brief. Opowiedz o misji, wizji, grupie docelowej oraz ewentualnych inspiracjach. Im więcej informacji dostarczysz, tym łatwiejszy będzie proces tworzenia logo zgodnie z Twoją wizją. Większość projektantów posiada własne szablony briefu/ankiety.
7. Przykłady i Inspiracje: Przygotuj przykłady innych logo, które Ci się podobają, nawet jeśli są z innych branż. To pomoże grafikowi zrozumieć Twój gust i preferencje.
8. Współpraca i Weryfikacja: Współpracuj aktywnie z grafikiem, dając regularne opinie i uwagi. Upewnij się, że logo oddaje charakter Twojej firmy i jest zgodne z misją i wizją.
Wokół tematu projektowania logo i współpracy z grafikiem zauważyłam też nieco obaw. O tym przeczytasz tutaj.
Fajnie że czytasz 🙂 dzięki za odwiedziny mojego bloga! Jeśli spodobał Ci się ten wpis i chcesz wesprzeć moją pracę, zapraszam do postawienia mi kawki: Klik.
Jeśli masz pytania, sugestie lub chcesz skorzystać z konsultacji, śmiało skontaktuj się ze mną.
Cieszę się, że mogę dzielić się wiedzą i inspiracją również z Tobą!
0 komentarzy