Fundament strony www

6 sierpnia 2023

Zdefiniowanie Misji i Wizji dla Biznesu: klucz do skutecznego projektowania strony WWW

Projektowanie strony internetowej to złożony proces, ma on wiele etapów. O ile śmiało możemy “wyklikać stronę” dość szybko, tak przygotowanie przed zaczęciem prac może wymagać pochylenia się nad tematem. Etap, który może mieć ogromny wpływ na finalny rezultat to właśnie zdefiniowanie misji i wizji dla firmy. Misja i wizja stanowią fundament każdego biznesu, określają jego cele, wartości i kierunek działania. W tym artykule dowiesz się, dlaczego to tak istotne.

Pomyśl o tym, w kontekście metafory jaką jest przemówienie. Kiedy masz w planach wystąpić przed publiką warto się przygotować. Zarówno treść przemówienia, odpowiednie słowa jak i znajomość słuchaczy mają na celu efektywne zaprezentowanie wartości z jaką przychodzisz. Drugą stroną medalu jest to, czym chcesz się ze swoją widownią podzielić, w czym chcesz im pomóc i w jaki sposób możesz, mając na uwadze Twoje predyspozycje, osiągnąć ten cel.

Misja – cel Twojego biznesu

Misja biznesu to esencja tego, jaką wartość chcesz dać swojemu Klientowi. Jest to odpowiedź na pytanie “Po co?”. Misja powinna jasno wyjaśniać, jakie usługi lub produkty oferujesz i dla kogo są one przeznaczone. Jest swoistym kompasem, który pomaga zrozumieć, co stanowi istotę działalności firmy. Warto zadać sobie pytania takie jak: “Jakie problemy rozwiązuję?”, “Czego pomagam uniknąć?”, “Co pomagam osiągnąć?”.

Wizja – wyobrażenie o przyszłości

Wizja to długoterminowe wyobrażenie o tym, jak firma ma wyglądać. Odpowiada na pytanie “Gdzie chcę być za 5 lat?”. Wizja opisuje stan, do którego dążysz prowadząc firmę, a także inspiruje Cię do podejmowania działań w zgodzie z nim. Pomaga również w wyznaczaniu priorytetów oraz podejmowaniu decyzji. Warto zastanowić się nad tym, jakie wartości czy innowacje możesz przynieść światu.

Znaczenie Misji i Wizji w projektowaniu strony WWW

Co może Ci dać przemyślenie fundamentów swojego biznesu? Między innymi:

  1. Precyzyjne określenie celów strony: wyznaczenie ram i celu, jakie strona powinna spełniać pomaga dostarczyć wartości dla Twoich Klientów. Inny cel możesz osiągnąć jeśli Twoja strona to jedynie wizytówka, znacznie szerszy jeśli chcesz, aby posiadała również sklep, platformę kursową lub bloga.

  2. Kreowanie spójnej identyfikacji wizualnej: budowanie marki to oprócz samych treści i produktów również prezentowanie ich. Oprawa graficzna to jak ubiór Twojego wspaniałego pracownika, który zaprasza Twoich Klientów do współpracy. Warto zadbać o to, aby całość tworzyła przyjemne doświadczenia.

  3. Skupienie na potrzebach użytkowników: znajomość Twoich Klientów pozwoli przygotować doskonałą ofertę, ale nie tylko. Pomaga to również dostosować interfejs, treści i funkcjonalności tak, aby jak najlepiej służyły odbiorcom. Nawet najlepsza oferta może zagubić się w bałaganie. Warto podać ją Klientowi tak, aby z łatwością mógł z niej skorzystać. 

  4. Tworzenie zaangażowanej społeczności: jeśli strona “żyje” i Klient czerpie z niej zarówno inspiracje oraz informacje będzie naturalnie częściej do Ciebie zaglądał. Budowanie zaangażowania pozwala również nawiązać relację z Klientem, co jest bardzo istotne. Każda relacja potrzebuje zaufania.

  5. Zwiększenie konkurencyjności: kiedy określisz swoje wyróżniki strona internetowa staje się silnym narzędziem, które pozwala pokazać, co Cię wyróżnia na tle konkurencji. Jeśli Ty masz znaleźć specjalistę do współpracy – zastanów się – co zdecyduje finalnie o wyborze? Nie zawsze jest to cena, często istotniejszym czynnikiem jest to JAK ktoś coś robi, jaką jest osobą, jak potrafi przedstawić swoją ofertę.

Tak więc wiesz już jak istotnymi czynnikami są wizja i misja. Jeśli potrzebujesz wsparcia, odpowiednich pytań, spojrzenia z boku lub chcesz dowiedzieć się jak samodzielnie opracować fundamenty swojego biznesu – zapraszam Cię na konsultację. 

 

Fajnie że czytasz 🙂 dzięki za odwiedziny mojego bloga! Jeśli spodobał Ci się ten wpis i chcesz wesprzeć moją pracę, zapraszam do postawienia mi kawki: Klik.

Jeśli masz pytania, sugestie lub chcesz skorzystać z konsultacji, śmiało skontaktuj się ze mną.

Cieszę się, że mogę dzielić się wiedzą i inspiracją również z Tobą!

0 komentarzy

“To co nieokreślone trudniej jest zakomunikować”

Powiązane wpisy

Sklep na stronie www

Sklep na stronie www

Instrukcja krok po kroku dla właścicieli biznesów online Jeśli jesteś właścicielem biznesu online i chcesz w pełni wykorzystać potencjał e-commerce,...

czytaj dalej